Pogosta vprašanja KONTAKT

Ste pripravljeni na ta korak?

16.01.2023

Odločitev za nadomestitev klasičnih vozil z električnimi v voznem parku vašega podjetja ni le stroškovno in organizacijsko smiselna, ampak je tudi spodbuda za zaposlene, znak trajnostne usmerjenosti ter skrbi za prihodnost okolja in podjetja. In pravi čas za korak v smeri elektrificiranega voznega parka v podjetju je danes.

Ste pripravljeni na ta korak?

16.01.2023

INFORMACIJE, KI JIH POTREBUJETE ZA PRAVILNO IZVEDBO ELEKTRIFIKACIJE VOZNEGA PARKA

  • število in razdelitev po tipih vozil (manjša, večja, karavani, SUV) ter omejitve pri znamkah/ cenah;
  • način uporabe posameznega vozila (samo poslovna ali tudi zasebna raba);
  • dnevni profil uporabe vozila (kdaj in koliko je na poti, kdaj je parkirano, npr. ali gre za avto, ki je na parkirišču ves delovnik, ali vozilo, ki je med delovnim časom na poti, sicer pa parkirano);
  • število prevoženih kilometrov ter razmerje med službenimi in zasebnimi vožnjami;
  • možnost polnjenja in potreba po njem v podjetju/doma;
  • pogostost polnjenja na poti (hitre polnilnice);
  • obdobje uporabe vozila (koliko let bo v floti);
  • kakšno ceno za električno energijo plačuje podjetje ter ali bo lahko pridobivalo, uporabljalo in hranilo lastno elektriko (obstoječa ali načrtovana sončna elektrarna, hranilnik).
Na osnovi teh podatkov vam bomo pomagali izračunati, kolikšen bo celoten strošek uporabe vozil, ter naredili primerjavo med floto klasičnih in električnih vozil.

Bodite pozorni

  • Pravi ponudnik proizvodov in storitev električne mobilnosti za poslovna vozila vam nikoli ne bo ponudil vnaprej določenega serijskega paketa. Za vsak primer posebej bo na podlagi analize in v dialogu z vami, odločevalci, predlagal rešitev, s katero lahko dobite najprimernejša vozila in rešitve za polnjenje po najugodnejši ceni, najbolje optimizirate stroške, ohranjate likvidnost ter zmanjšate tveganja.

ZA ELEKTRIČNA VOZILA JE NA VOLJO VEČ VRST FINANCIRANJA:

  1. Operativni lizing je namenjen podjetjem, ki želijo plačevati samo uporabo vozil brez lastništva. Po preteku dogovorjene dobe uporabe (do pet let) vozila na podlagi nove pogodbe zamenjamo z novimi.
  2. Finančni lizing je namenjen podjetjem, ki vozila stroškovno opredmetijo v osnovnih sredstvih (amortizacija), ob koncu mesečnega odplačevanja najema pa postanejo tudi lastniki vozil.
  3. Finančni lizing Plus (z ostankom vrednosti) je dodatna možnost, pri kateri se ob začetku uporabe vozil določi neodplačan del glavnice ob koncu njihove uporabe. Če ste v dvomu, kolikšna bo vrednost avtomobila na primer čez tri ali pet let, si s tem zagotovite, da ga lahko bodisi dokončno odkupite ali pa prodate nazaj ponudniku po vnaprej dogovorjeni ceni. Kriteriji za to so znani, denimo vrsta vozila, čas uporabe, število prevoženih kilometrov.

Ne pozabite

  • Storitve financiranja niso namenjene le za vozilo, vanje lahko vključimo tudi polnilnice in druge proizvode znamke MOON.

GLAVNE PREDNOSTI ELEKTRIFIKACIJE SLUŽBENIH VOZIL:

  1. nižji skupni stroški lastništva vozil,
  2. zmanjšan ogljični odtis flote in podjetja (pomembno za nefinančno poročanje podjetij in okoljske certifikate),
  3. pozitivni učinki na okolje,
  4. dober vpliv na zaposlene (finančni in psihološki),
  5. preprosto vzdrževanje.

KORAKI PRI ELEKTRIFIKACIJI VOZNEGA PARKA

  1. Najprej pripravite podatke o sedanjih vozilih in profilih uporabe.
  2. Nato skupaj z našimi strokovnjaki izberete njihovo električno zamenjavo in način financiranja
  3. Izračunamo vam finančni (po potrebi pa tudi okoljski) učinek zamenjave
  4. Pripravimo vam predlog rešitve polnjenja električnih vozil.
  5. Na podlagi dogovora dobavimo električna vozila in postavimo polnilno infrastrukturo ter zagotovimo rešitev polnjenja na poti (javne polnilnice).

Ne spreglejte

  • Ob nakupu e-vozila naj vam prodajalec ustvari tudi uporabniški račun MOON charge, da boste lahko z aplikacijo in kartico MOON charge uporabljali javne polnilnice po Sloveniji in Evropi.

Hitri odgovori na tri pogosta vprašanja: odgovarja Dušan Lukič, vodja projekta Nova mobilnost v Porsche Slovenija

1.

Ali ni flota e-vozil veliko dražja od klasičnega voznega parka?

Ne. Kljub višji ceni v ceniku namreč majhen strošek energenta, torej elektrike, v primerjavi z bencinom ali dizlom in finančne ugodnosti prevladajo že kratkoročno, še posebej v podjetjih, katerih vozila opravijo veliko poti, saj se prihranki seštevajo z vsakim kilometrom.
2.

Kako pa je z dosegom?

Pri običajni uporabi službenih vozil doseg ne bo težava. Praktično vse poti po Sloveniji je mogoče opraviti brez polnjenja ali s kratkim polnjenjem na cilju, na primer med sestankom, če pa gre za daljše poti po tujini, je mreža hitrih polnilnic tako gosta, da ni postankov nič več kot pri vožnji na klasični pogon. Ko greste na kavo ali kosilo, se avtomobil pač polni. Hkrati pa lahko izkoristite vsak trenutek, ko je vozilo na parkirišču v podjetju, in ga tako polnite najugodneje.
3.

Kaj pa, če vsi hočejo svoj e-avtomobil polniti istočasno?

Sodobni sistemi polnilnic, ki jih ponuja MOON, preprečujejo preobremenitve električnega priključka in poskrbijo, da se avtomobili polnijo tako, da se obremenitev razporedi, hkrati pa so polni takrat, ko je čas za odhod. Ob tem velja omeniti, da ni nujno, da ima vsako električno vozilo v floti svojo polnilnico – tudi s pazljivim načrtovanjem polnilne infrastrukture lahko zmanjšate stroške.

SKUPNI STROŠEK LASTNIŠTVA: KAJ JE TREBA UPOŠTEVATI

Drži, da so cene električnih vozil po ceniku nekaj višje od cen primerljivih klasičnih avtomobilov, a na skupni strošek lastništva vpliva še vrsta dejavnikov in pod črto rezultati govorijo v prid elektriki. Že e-vozila, s katerimi prevozite 25 tisoč kilometrov letno, so namreč ugodnejša od klasičnih. Kako si torej izračunamo skupni strošek lastništva (TCO)?
1.

NAKUP IN VREDNOST VOZILA

Tu seveda upoštevamo ceno vozila oziroma višino mesečnega obroka najema ali lizinga. Pri tem koraku je zaradi zakonodaje in ukrepov ali spodbud, ki se pogosto spreminjajo, še posebej pomembno, da je vaš sogovornik pri izbiri družba z izkušenimi strokovnjaki, ki vam bodo znali svetovati pravilno izbiro vozil glede na tip uporabe in priporočiti primeren način financiranja.
2.

DAVČNE UGODNOSTI IN BONITETE

Tu se morajo upoštevati vse bonitete, ki jih prinaša izbira električnih službenih vozil: • odbitek vstopnega DDV za električna službena vozila z vsemi posebnostmi in omejitvami ; • investicijska olajšava ob nakupu električnega službenega vozila: v petih letih po nakupu lahko podjetje uveljavlja davčno olajšavo v višini 40 odstotkov vlaganj v trajnostno mobilnost, kar velja tudi za električne avtomobile, polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije; olajšava je mogoča, če gre za nakup s finančnim lizingom, pri nakupu z operativnim lizingom pa ne; • pri električnih službenih vozili ni bonitete za zasebno uporabo – te ne plača ne uporabnik ne podjetje, tako da je strošek nižji za oba; • prihranek zaradi oprostitve plačevanja cestne takse.
Preveri višino bonitete
3.

PRIHRANEK PRI POGONSKEM ENERGENTU

Ključni prihranek se pokaže pri uporabi električnega vozila. Cena na kilometer, prevožen na elektriko, je nekajkrat nižja od cene na kilometer vožnje s klasičnim vozilom, kar hitro izniči nekaj višjo ceno električnega avtomobila ob nakupu oziroma nekoliko višji obrok financiranja. Poleg tega na cene pogonskih goriv, torej bencina ali dizla, nimate nobenega vpliva (izpostavljene pa so tudi globalnim krizam, zmanjšani ponudbi zaradi geopolitičnih dogodkov in podobnih situacij), medtem ko si lahko stroške energenta pri uporabi električnega vozila močno znižate tudi z elektriko iz lastnih virov, torej če imate lastno sončno elektrarno, tudi v kombinaciji s hranilnikom električne energije.

Stroškovne prednosti električnih avtomobilov se še posebej izkažejo v obdobjih, ko je gorivo na trgu dražje, največ pa prihranijo tisti, ki lahko vozila polnijo v podjetjih oziroma z lastnimi polnilnicami in viri električne energije.

Kolikšen je lahko prihranek pri pogonskem energentu?

  • To je odvisno od trenutne cene fosilnih goriv in elektrike, števila prevoženih kilometrov in seveda tega, ali elektriko za polnjenje pridobivate tudi iz lastnih virov. Samo za ilustracijo: v interni primerjavi Porsche Slovenija med Volkswagnovima modeloma ID.3 Pro Life in Golf Style 2.0 TDI DSG, narejeni jeseni leta 2021, je pri dva tisoč prevoženih kilometrih mesečno strošek elektrike znašal le tretjino stroška za gorivo.
Izračunajte, kolikšen bi bil prihranek v vašem primeru!
4.

POZITIVNA DISKRIMINACIJA

Ne pozabite pa upoštevati tudi koristi pozitivne diskriminacije, ki električnim vozilom omogoča na primer dostop v mestna središča, kamor klasični avtomobili ne smejo več (za zdaj v tujini, v prihodnosti najverjetneje tudi v Sloveniji), in brezplačno ali ugodnejše parkiranje.

ODBITEK DDV

  • Ob nakupu električnega vozila lahko podjetje uveljavlja pravico do odbitka davka na dodano vrednost (DDV), in to ne glede na to, katero dejavnost opravlja, če sta izpolnjena naslednja pogoja: motorno vozilo je brez izpusta ogljikovega dioksida (velja torej le za baterijska električna vozila, ne pa tudi za priključne hibride); vrednost motornega vozila z vključenim obračunanim DDV in drugimi dajatvami ne presega 80 tisoč evrov.
  • Pozor: za uporabo službenega električnega avtomobila v osebne namene mora podjetje plačati DDV. Za vsak kilometer take uporabe se v davčno osnovo za obračun DDV vključi 0,37 evra. Povedano drugače, do zneska popravka DDV pridete tako, da število zasebno prevoženih kilometrov pomnožite z 0,081 evra. Obračunsko obdobje, določeno v pravilniku, je pet let. Ker pa za osebno rabo službenega električnega avtomobila velja tudi vožnja v službo in z dela, se je treba odločiti, ali odbitek DDV ob nakupu službenega električnega vozila sploh obračunati. Prihranek zaradi odbitka DDV ob nakupu električnega avtomobila je namreč lahko manjši od stroškov, ki jih bo podjetje imelo v naslednjih petih letih zaradi plačevanja DDV za vsak kilometer uporabe tega vozila v zasebne namene. Seveda vam bomo pomagali tudi pri tej odločitvi.
  • Ne glede na število privatno prevoženih kilometrov pa lahko v popolnosti uveljavljate tudi pravico do odbitka DDV pri: polnjenju, nakupu tekočin in maziv, nabavi nadomestnih delov ter nakupu storitev, tesno povezanih s tem (servisne storitve).
  • Kaj pa to pomeni za financiranje e-vozil? Pri finančnem lizingu bo odbitek vstopnega davka mogoče uveljaviti takoj v celoti, pri operativnem lizingu (poslovnem najemu) pa bo lizingojemalec lahko sproti uveljavljal odbitek vstopnega DDV pri vseh obrokih lizinga.

Električna vozila

Smo uvoznik električnih in elektrificiranih vozil avtomobilskih znamk Skupine Volkswagen.

POGLEJ VSA E-VOZILA
ID.3

Volkswagen ID.3

že od

ID.7

Volkswagen ID.7

že od

Novi ID.3

Volkswagen Novi ID.3

že od

ID.4

Volkswagen ID.4

že od

ID.5

Volkswagen ID.5

že od

ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

že od

Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron

že od

Q8 Sportback e-tron

Audi Q8 Sportback e-tron

že od

Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

že od

Q4 sportback e-tron

Audi Q4 sportback e-tron

že od

e‑tron GT

Audi e‑tron GT

že od

Born

CUPRA Born

že od

Formentor

CUPRA Formentor

že od

Leon

CUPRA Leon

že od

LEON Sportstourer

CUPRA LEON Sportstourer

že od

Enyaq

Škoda Enyaq

že od

Enyaq Coupé

Škoda Enyaq Coupé

že od

ID. Buzz Cargo

Volkswagen ID. Buzz Cargo

že od

ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

že od