Pogosta vprašanja KONTAKT

Odličen hranilnik z domačim poreklom

03.03.2022

Za Mežico so se že v 17. stoletju (in ne šele po letu 1945) začeli svinčeni časi. Tam je bil namreč najprej rudnik svinca, ko pa so se v nekdanji skupni državi po drugi svetovni vojni razvijale električna industrija in prve baterije, pa je bilo logično, da bo prav v Mežici zrasla tudi tovarna baterij.

Odličen hranilnik z domačim poreklom

03.03.2022

svinec

To se je zgodilo leta 1965. Novoustanovljeno podjetje je dobilo ime TAB ali Tovarna akumulatorskih baterij. Že leta 1972 se je povezalo z avtomobilsko industrijo in začelo proizvajati zagonske baterije oziroma akumulatorje. Ti so še danes med njihovimi glavnimi proizvodi in jih letno izdelajo več kot pet milijonov. Ob tem proizvajajo še baterije za industrijsko in tudi vojaško uporabo, odslej pa izdelujejo tudi takšne za vaš dom.

  • Slovenija ima izredno močno baterijsko industrijo, in to ne samo zaradi podjetja TAB. Kemijski inštitut je ena najboljših raziskovalnih ustanov na področju baterijske kemije. V naši državi je nastalo prvo certificirano električno letalo na svetu, baterije zanj pa v Pipistrelu izdelujejo sami. Imeli smo tudi zelo močno in veliko tovarno Zmaj v Ljubljani.

»Pravzaprav se ni bilo težko odločiti, da se povežemo s TAB-om,« pojasnjuje generalni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič. »S TAB-om pri izdelavi zagonskih baterij sodeluje že koncern Volkswagen. In ko smo iskali partnerja za naše hranilnike, smo kaj hitro ugotovili, da se nima smisla ozirati daleč, saj imamo odlično možnost praktično tik pred nosom.«

V strategiji e-mobilnosti Porsche Slovenija je že od začetka jasno zapisano, da želimo strankam ponuditi celotno storitev, od električnega avtomobila in polnilnice zanj do sončne elektrarne in hranilnika energije. »Malo smo pogledali po svetu in ugotovili, da ima Tesla najboljšo rešitev. Njegov hranilnik je prikupen, vendar po našem mnenju ne najbolj primeren za domače okolje. Zato smo preprosto hoteli narediti boljšega. Skupaj s TAB-om smo se odločili, da uporabimo drugačno kemijo baterijskih celic, kot jo uporablja Tesla. Naše celice so namreč LiFePO4 oziroma litij-železo-fosfatne. Ta kemična zmes je precej bolj vzdržljiva in varnejša kot tiste baterije, ki jih najdete v računalnikih ali telefonih in Teslovih hranilnikih,« je dodal Ferjančič.

"Ne samo, da je naš hranilnik dober, je tudi lep," pravi direktor TAB-a Bogomir Auprih.

»Edino, kar ni rezultat domačega razvoja, so baterijske celice,« pove direktor TAB-a Bogomir Auprih. »Vse drugo, od elektronike do ohišja in seveda izdelave, je plod slovenskega znanja. In v Sloveniji imamo baterijskega znanja na pretek. Veseli smo, da nas je poklicalo podjetje Porsche Slovenija. Ideja nam je bila že od začetka všeč in hitro smo našli skupni jezik. Ja, res je, odločili smo se za drugačno baterijsko kemijo, predvsem zaradi varnosti. Cena samih surovin namreč ne igra velike vloge, za nas in Porsche Slovenija je bila glavna varnost.«

Tudi če gre predvsem za varnost, pa je pomembna še ena stvar: v teh baterijah namreč ni spornega kobalta. In to bo lahko odločilno tudi pri prodoru na tuje trge, saj so nekatere zahodne, predvsem pa skandinavske države na to izredno pozorne. »Seveda si želimo tudi prodora na tuje trge. Gre za odličen hranilnik z izredno sprejemljivo ceno. Prepričani smo, da je to eden izmed najboljših tovrstnih proizvodov. Ob tem pa smo vsi skupaj kar veliko pozornosti namenili tudi oblikovanju. Ne samo, da je naš hranilnik dober, je tudi lep.«

Ampak Bogomir Auprih še ni čisto zadovoljen in verjetno ne bo preteklo veliko časa do takrat, ko bodo tudi baterijske celice izdelovali v TAB-u. »Tale nesrečna korona nas je precej upočasnila. Nameravamo namreč zgraditi tovarno baterijskih celic. Naš partner je na Kitajskem in v tem trenutku je z njim težko sodelovati, malo zaradi epidemije, malo pa zaradi tamkajšnje politike. Tako se nam začetek gradnje tovarne nekoliko zamika. Ampak naš načrt je, da začnemo baterijske celice proizvajati v Sloveniji. Prepričan sem, da je prihodnost v baterijah, in dobro je, da smo na to popolnoma pripravljeni.«

V Mežici že desetletja razmišljajo tudi o reciklaži, saj so materiali, ki so v baterijah, predragoceni, da bi jih preprosto zavrgli. Njihov reciklažni obrat je začel delovati že leta 1990. In če znajo povsem reciklirati svinčeve baterije, bodo znali tudi sodobne brez svinca. »Za zdaj sicer ni nobene potrebe, da bi hiteli z ustanovitvijo obrata za reciklažo teh baterij. Skupaj s Porsche Slovenija dajemo desetletno garancijo za ta hranilnik. Obljubljamo tri tisoč ciklov, kar je izredno veliko. In ko se bo pojavila potreba po reciklaži, bomo te hranilnike in še kaj sposobni tudi reciklirati. Vendar se to po našem mnenju ne bo zgodilo še kakšnih petnajst let. Do takrat pa bodo dobro poznane tudi tehnologije za reciklažo oziroma razgradnjo. In seveda bomo takrat zraven.«

  • »Slovenci smo lahko najboljši na svetu,« je prepričan Danilo Ferjančič, »samo skupaj moramo stopiti. Nimamo le izrednih športnikov, ampak tudi odlične oblikovalce v avtomobilski industriji, ki rišejo avtomobile v največjih koncernih. Imamo celo vrsto inženirjev, ki so v svetu izjemno cenjeni, imamo ugledne profesorje na najbolj priznanih univerzah po svetu. Zato me ni niti najmanj skrbelo, ko smo se odločili za sodelovanje s TAB-om. Prepričan sem, da smo skupaj z njim razvili odličen hranilnik POWER, ki ga bomo z veseljem ponudili tudi našim partnerjem v tujini. Vem, da ne bodo mogli najti boljšega, kot je naš.«