Začetni dvomi izpuhteli: pot v novo dobo neodvisnosti odprta
Trajnostna energetska prihodnost ni več oddaljen cilj, ampak postaja del našega vsakdana.
Tudi vi – tako kot dobra polovica aktivnih prebivalcev te države – ne delate v občini svojega prebivališča? Če ob tem živite v relativno majhnem kraju, najverjetneje v lastni hiši ali objektu z nekaj stanovanji, vam večine potreb po osebni, družinski in še posebej poslovni mobilnosti ne morejo pokriti javni potniški promet, pešačenje ali kolesarjenje. Avtomobil je za vas zato preprosto nuja.
Plusi za zaposlene: boniteta in energent
Če vam zaradi vašega položaja v službi ali narave vašega dela podjetje omogoča uporabo službenega avtomobila tudi v zasebne namene, vsako leto plačujete nekaj tisoč evrov bonitete in stroška za gorivo. Spomnimo: boniteta za klasična vozila, ki imajo motor z notranjim zgorevanjem, znaša 1,5 odstotka nabavne vrednosti avtomobila oziroma še 0,25 odstotka več, če podjetje plačuje tudi gorivo.
Na lastnem primeru izračunajte, koliko bi prihranili pri boniteti v primeru, da službeni avto zamenjate z električnim.
IzračunajMedtem ko bonitete za zasebno uporabo električnega službenega vozila, kakršen je Volkswagen ID.3, ni, pa bi se vam za primerljivo zmogljiv dizelski Volkswagen Golf, katerega maloprodajna cena je sicer za več tisoč evrov nižja od maloprodajne cene vozila Volkswagen ID.3, v petih letih v davčno osnovo za dohodnino štelo skoraj 30.000 evrov. Pri tem bi vsak mesec plačevali še nekaj sto evrov za gorivo.
In kakšni so plusi za podjetje?
Ko boste torej pri šefu lobirali za nov službeni avtomobil, mu nikar ne pozabite omeniti prednosti, ki jih imajo električna vozila za podjetje. Poleg tega, da je cena pogonskega energenta nižja in da podjetju ni treba plačevati davka na vrednost mesečne bonitete, ker se te za uporabo električnega službenega vozila pač ne plačuje, je ključna prednost odbitek DDV (več o tem TUKAJ). Prav vsa podjetja so ob nakupu električnega avtomobila, katerega vrednost (z vsemi dajatvami) ne presega 80.000 evrov, upravičena do odbitka vstopnega DDV, ne glede na to, katero dejavnost opravljajo. Odbitek DDV velja tudi pri servisnih storitvah in nakupu nadomestnih delov. Prav tako pa je izjemno pomembno, da lahko podjetje v naslednjih petih letih po nakupu tudi uveljavlja davčno olajšavo v skupni višini 40 odstotkov vlaganj v trajnostno mobilnost, kar vključuje tudi polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije.
Preberite več
Začetni dvomi izpuhteli: pot v novo dobo neodvisnosti odprta
Trajnostna energetska prihodnost ni več oddaljen cilj, ampak postaja del našega vsakdana.
Kaj se bo zgodilo s podjetji, ki se ne bodo prilagodila?
Cene energije in pritisk na globalne dobavne verige silijo podjetja k iskanju načinov za povečanje učinkovitosti in znižanje stroškov energije.
Gospodarstvo poziva k odpravi administrativnih ovir za trajnostno mobilnost
Predstavniki gospodarstva državi ponujajo roko in pomoč pri oblikovanju spodbudnega okolja za brezemisijski promet.