Se je pri uporabi električnega avtomobila treba res veliko odrekati?

02.11.2022

Ali res drži, da je v primerjavi z vozilom na fosilno gorivo uporabna vrednost električnega avtomobila občutno manjša, pri uporabi pa se je treba izjemno veliko odrekati?

Se je pri uporabi električnega avtomobila treba res veliko odrekati?

02.11.2022

Škoda Enyaq iV

To je le ena izmed floskul, podedovanih iz pionirskih časov novodobne električne mobilnosti izpred desetih let. Takrat so bile zmogljivosti baterij izredno majhne, polnilnice zanje pa skoraj neobstoječe.

V desetih letih so električni avtomobili prav na tem področju naredili izjemne razvojne preskoke. Danes jih je zato v državi, kot je Slovenija, mogoče uporabljati povsem enakovredno kot vozila na fosilna goriva. Realni dosegi brez polnjenja so preko 400 kilometrov, polnilnice pa za skoraj vsakim vogalom – v Sloveniji je preko 1.200 počasnih in 100 hitrih polnilnic, pokrit je tudi celoten avtocestni križ. Če potujemo na Hrvaško, na primer na otok Krk, se tam na številnih polnilnicah lahko oskrbimo z brezplačno električno energijo. Na daljših vožnjah pa se lahko ustavimo na polnilnicah Ionity ali drugih polnilnicah, da doseg med 20-minutnim postankom podaljšamo za približno dvesto kilometrov. Tako je tudi pot iz Ljubljane v Beograd ali na Dunaj, v München oziroma Milano povsem primerljiva z vožnjo s klasičnim avtomobilom, če si na poti privoščimo kavo.

Poleg tega ne drži več argument, da mora imeti voznik električnega avtomobile kup kartic in aplikacij: praktično vse potrebe po polnjenju na javnih polnilnicah lahko pokrije le z eno ali dvema, na primer MOON charge in eno od koncernskih kartic znamk Volkswagen, Škoda, Cupra ali Audi – na nekaterih polnilnicah pa je mogoče polniti kar z uporabo kreditne kartice (fizične ali virtualne, shranjene na telefonu).

Odgovor: ne drži!

Danes je v državi, kot je Slovenija, pa tudi sicer v EU, električne avtomobile mogoče uporabljati povsem enakovredno kot vozila na fosilna goriva.