So električni avtomobili uporabni tako kot klasični?

08.08.2022

Res drži, da bo električni avtomobil postal primerljivo uporaben kot vozilo na fosilno gorivo šele, ko bo eno polnjenje baterije zagotavljalo enak doseg vožnje kot poln rezervoar za gorivo in se bo baterija napolnila v približno enakem času kot prazen tank?

So električni avtomobili uporabni tako kot klasični?

08.08.2022

Škoda Enyaq iV
Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije se le 3,35 odstotka poti z avtomobilom v Sloveniji opravi na razdaljah, ki so daljše od dvesto kilometrov. Zato je delež uporabnikov, ki bi potrebovali večji doseg in izjemno hitro polnjenje električnih avtomobilov, izredno majhen. Hitre polnilnice so namreč namenjene le dopolnitvi energije v baterijah do tolikšne mere, da se doseže cilj (na primer domača garaža, hotel na cilju potovanja ali službeno parkirišče), kjer bo avtomobil parkiran dlje in ga bo mogoče z izjemno nizkimi stroški napolniti z majhno močjo polnjenja v daljšem času. Če se denimo uporabnik avtomobila vrača domov s Primorske in pred Postojno ugotovi, da ima v rezervoarju premalo goriva oziroma da v bateriji nima dovolj energije, da bi dosegel Ljubljano, bo oskrba z gorivom oziroma električno energijo trajala primerljivo dolgo. Električni avtomobil bo namreč na hitri polnilnici treba polniti le nekaj minut (toliko, da se baterijo dopolni do stopnje, ki še omogoča prihod na cilj z nekaj rezerve), torej približno toliko časa, kolikor običajno traja zaustavitev za točenje in plačilo goriva. Če kateri od potnikov postanek izkoristi še za odhod na stranišče ali si privošči kavo, pa je čas popolnoma enak. Električni avto se največkrat polni takrat, ko tako ali tako ne bi bil v uporabi: parkiran doma, na domači polnilnici, po možnosti z brezplačno električno energijo, ki se je proizvedla v domači sončni elektrarni, na službeni polnilnici, v hotelski garaži ali na javni polnilnici med sestankom. Voznikom električnih avtomobilov, se le redko zgodi, da bi na pot štartali brez polne baterije.

Odgovor: ne drži!

Trditev, da bo električni avtomobil postal primerljivo uporaben kot vozilo na fosilno gorivo, ko bo eno polnjenje baterije zagotavljalo enak doseg vožnje kot poln rezervoar za gorivo in se bo baterija napolnila v približno enakem času kot prazen tank, ne drži. Električni avtomobil je namreč že danes za več kot 95 odstotkov vseh voznikov v Sloveniji in za 95 odstotkov vseh poti povsem enako uporaben oziroma marsikomu ponuja neprimerljivo boljšo uporabniško izkušnjo kot vozila na fosilna goriva. Le razumeti je treba razliko med oskrbo z energijo za vožnjo električnih in klasičnih avtomobilov ter v glavi stopiti iz več kot stoletnih okvirov presoje uporabnosti, ki se nam je vcepila ob uporabi avtomobilov, ki smo jih z energijo za vožnjo oskrbovali izključno na bencinskih servisih – iz prisilnih postankov na bencinskih servisih se selimo k polnjenju tam, kjer avto pač je parkiran, ko ni v uporabi. Samo izjemno majhnemu krogu uporabnikov avtomobilov, vsekakor manj kot petim odstotkom slovenskih voznikov, električna vozila ne morejo pokriti potrebe po dnevni mobilnosti na enak način kot avtomobili na fosilna goriva.