So električni avtomobili res nevarni?

04.11.2022

So električni avtomobili zaradi nevarnosti vžiga baterijskega sklopa in izjemne zahtevnosti gašenja res občutno bolj nevarni kot klasični avtomobili z motorjem na notranje zgorevanje? Preverimo!

So električni avtomobili res nevarni?

04.11.2022

Škoda Enyaq iV
Tako kot pri avtomobilu na fosilno gorivo je vzrok za vžig električnega vozila največkrat okvara električne napeljave. Le redko električni avtomobili zagorijo zaradi vžiga litij-ionskih baterij. In še v tistih izjemno redkih primerih, ko so vzrok za požar prav same baterije oziroma baterijske celice, gre po navadi za fizične poškodbe baterijskih celic, ali na primer okvare stikala oziroma sistema, ki izklaplja polnjenje. A takšni dogodki so pri serijsko izdelanih električnih avtomobilih sila redke. Raziskave kažejo, da so električna vozila v primerjavi s tistimi z motorjem z notranjim zgorevanjem mnogo manj požarno nevarna. Raziskave kažejo, da je razmerje v pogostosti požarov (relativno seveda, glede na število enih in drugih vozil na cestah) krepko v korsit električnih vozil. Verjetnost, da bi prišlo do požara na njih, je (glede na različne raziskave) od nekaj desetkrat do skoraj stokrat nižja, kot pri klasičnih vozilih. Kaj pa gašenje požarov na električnih vozilih? Dokler ne pride do vžiga same baterije (kar je, kot že zapisano, še veliko bolj redko, kot sam požar na EV), morajo gasilci poznati določene postopke, ki se razlikujejo od gašenja klasičnih vozil. A gasilske službe se nenehno izobražujejo in vse te postopke poznajo. Bistvo je hlajenje baterije z veliko količino vode, še bolj učinkovit in preprost (kjer ga je mogoče uporabiti) pa je postopek gašenja, pri katerem se ogenj prekrije s posebno požarno odejo. Podoben efekt ima potopitev avtomobila v vodo (npr. v namenske premične kontejnerje). Tako kot vse tehnologije električnih avtomobilov se tudi varnostni sistemi razvijajo izjemno hitro in postajajo nadvse učinkoviti. Zato so nevarnosti, povezane z nastankom požara na električnih vozilih, danes občutno manjše kot pred leti, vžigi pa postajajo vse bolj redki incidenti in so daleč od tega, da bi veljali za realno grožnjo uporabnikom električnih avtomobilov in drugim udeležencem v prometu. Vsekakor pa statistika potrjuje, da glede na število vozil na cestah in prevožene kilometre zagori manj električnih avtomobilov kot avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje.

Odgovor: ne drži!

Ker varnostne tehnologije električnih avtomobilov in tehnike požarne varnosti izjemno hitro napredujejo, vsekakor ne velja, da so električna vozila zaradi nevarnosti vžiga baterijskega sklopa in izjemne zahtevnosti gašenja bolj nevarna kot klasični avtomobili, ki imajo motor z notranjim zgorevanjem. Delež zgorelih avtomobilov na fosilna goriva je vsekakor večji od deleža električnih vozil, ki se vžgejo. Ob tem je tako pri klasičnih kot pri električnih avtomobilih za vžig večinoma kriva napaka na električni napeljavi.