So električni avtomobili pozimi res tako zelo potratni?

24.10.2022

Marsikdo je prepričan, da so električni avtomobili pozimi občutno bolj energetsko potratni, kot obljubljajo proizvajalci, in je zato zimska vožnja z njimi mogoča le, če ste se pripravljeni odreči udobju in sprejeti precej manjše zmogljivosti v primerjavi z avtomobili z motorjem na notranje zgorevanje. Pa to res drži?

So električni avtomobili pozimi res tako zelo potratni?

24.10.2022

Škoda Enyaq iV
Sodobni sistemi ogrevanja s pomočjo toplotne črpalke in veliko bolj dognana kemična sestava baterij ter izjemno učinkoviti sistemi za njihovo toplotno upravljanje so poskrbeli, da mraz nima več toliko vpliva na doseg električnega vozila kot nekoč. Svoje seveda doda tudi možnost predgretja, ko električni avto ogrejemo (s pomočjo ukaza iz mobilne aplikacije ali časovnika v vozilu) še pred začetkom vožnje, ko je še priključen na polnilnico in se tako ne ogreva z elektriko iz baterije. Če je notranjost ob začetku vožnje že ogreta, je poraba energije iz baterije, ki je potrebna za ohranjanje želene temperature med vožnjo, mnogo manjša od energije, potrebne, da se kabina najprej sploh segreje. Poleg tega je takšen način ogrevanja idealen tudi z vidika udobja, saj boste v mrzlem jutru sedli v že ogret avtomobil, kar je popolnoma drugače kot pri avtomobilih z motorjem na notranje zgorevanje, ki si pozimi ne morete pomagati s predgretjem brez izpustov, saj ogrevanje vozila na mestu z zagnanim motorjem ni ne ekološko ne dovoljeno.

Odgovor: ne drži!

Danes je povečanje porabe energije za vož¬njo pri električnih avtomobilih pozimi vse bolj primer¬ljivo z zimskim povečanjem porabe fosilnih goriv pri vozilih z motorjem na notranje zgorevanje. Zato iz dneva v dan vse manj drži trditev, da so električni avtomobili pozimi obču¬tno bolj energetsko potratni, kot obljubljajo proizvajalci.