6 vplivov e‑mobilnosti, ki naredijo življenje lepše
In to še zdaleč niso vsi!
Pri vsakodnevnih opravkih vam omogoča udobno in popolnoma brezemisijsko vožnjo, kadar koli pa lahko brez pomislekov zapeljete dlje, ne da bi vam bilo treba skrbeti glede možnosti polnjenja baterije. Priključni hibridi tako združujejo najboljše iz obeh svetov: za premikanje po mestu in bližnji okolici je v večini primerov dovolj zaloga energije iz (manjše) litij-ionske baterije, ki z energijo napaja električni motor, ko pa tej energije zmanjka ali pa voznik želi oziroma potrebuje vso razpoložljivo moč, pri pogonu sodelujeta oba agregata - tako električni kot motor z notranjim zgorevanjem. Seveda pa se oba vseskozi dopolnjujeta in pomagata, da lahko vsak od njiju (posebej pa motor z notranjim zgorevanjem) deluje v čim bolj optimalnem območju vrtljajev. Tako za opravljanje dela porabljata najmanj energije.
Prihranki so lahko očitni in občutni, saj je z dosegom baterije večino vsakodnevnih poti dejansko mogoče opraviti zgolj z električnim pogonom. Sodobni modeli PHEV namreč v glavnem omogočajo od 40 do 60 kilometrov električnega dosega, ob doslednem polnjenju na polnilni postaji doma ali v podjetju pa so tako tudi stroški energenta bistveno nižji. Povprečni slovenski voznik namreč dnevno prevozi manj kot 30 kilometrov. Je pa tu še kup drugih praktičnih (in neposrednih) finančnih prednosti, kot so na primer brezplačna parkirna mesta ob polnjenju in (še) brezplačne polnilnice.
Seveda pa je treba upoštevati tudi vse druge jasne in nedvoumne prednosti, kot so tiho delovanje v električnem načinu, izjemen doseg z obema agregatoma, možnost ogrevanja in ohlajevanja notranjosti na mestu … Ne gre pa spregledati prednosti izjemnega navora elektromotorja pri prvih nekaj vrtljajih. To lastnost lahko priključni hibridi z lahkoto izkoristijo sebi v prid ne le za učinkovitost, ampak tudi za zavidljivo vozno dinamiko, ki se izkaže, ko želi voznik iz obeh agregatov potegniti največ, kolikor je mogoče - ko je treba odločno pospešiti ob prehitevanju, brez zadržkov speljati ali pa le uživati ob pospešku.
Sistem nikoli ne dovoli popolne izpraznitve baterije, tako da je električne energije vedno dovolj (vsaj) za speljevanje z mesta in pomoč pri vožnji. V tej fazi PHEV deluje kot klasični hibrid (ki seveda ne potrebuje in ne dopušča zunanjega vira polnjenja), pri čemer za nujno polnjenje skrbita regeneracija zavorne energije z elektromotorjem, ki med vožnjo ob zmanjševanju hitrosti deluje tudi kot generator za proizvodnjo električne energije. Strah pred izpraznitvijo baterije je tako popolnoma odveč, dolge avtocestne vožnje so povsem udobne, poraba pa je zaradi dodatne teže le minimalno večja.
Preberite več
6 vplivov e‑mobilnosti, ki naredijo življenje lepše
In to še zdaleč niso vsi!
E-dileme
Dopolniti ponudbo gostilne, hotela ali trgovine s polnilnicami že zdaj, počakati še kakšno leto, dve ali preprosto poslovati naprej po starem? O kakšnih zneskih pravzaprav govorimo in ali se ta investicija sploh povrne? In kaj, če gre kaj narobe?
E-mobilna Slovenija
Občine so nosilke razvoja zelene, trajnostne Slovenije tudi na področju mobilnosti, kjer vzpostavljajo potrebno infrastrukturo ter tako izboljšujejo kakovost življenja prebivalcev in obiskovalcev. Zato nas je zanimalo, kakšna so mnenja in stališča, pa tudi izkušnje in vizije odločevalcev na ravni lokalne samouprave.